Ruud's motorleven in beeld (1967-1992)
In 1967 kreeg ik een Puch bromfiets, waar ik jaren op gereden heb en heel wat wedstrijden mee bezocht heb (o.a. Francorchamps 1972). In 1973 kocht ik mijn eerste motor een JAWA Californian 350cc tweetakt. Ik kocht hem bij de motorhandelaar, en destijds bekende motorcrosser, Frits Selling in Amsterdam. Ik had nog geen rijbewijs, maar kreeg wel een oefenvergunning van de gemeente Almelo om in een bepaald gebied te rijden. Kort daarna haalde ik mijn rijbewijs. In 1974 begon de motor kuren te vertonen en de versnellingsbak liep compleet vast en met blokkerend achterwiel en Cobi achterop trok ik een fraaie rubberstreep op het Almelose asfalt. Dat was wel het einde van mijn eerste motor. De tweede werd in 1979 een Honda XL500. Een off-the-road fiets. Ruim een jaar later ruilde ik hem in voor een nieuwere versie. Daar heb ik tot 1985 mee gereden en toen ingewisseld voor een Yamaha XT250. Ondertussen van 1980 t/m 1982 een Suzuki RM400 crossmoter gehad. Was niet echt te combineren met mijn atletiekloopbaan, maar leuk om eens gedaan te hebben. In 1986 had ik genoeg van het off-the-roadgedoe en een Honda XBR500 genomen. Een wegmotor met een eencilinder motorblok. Eind 1987 een bijna nieuwe BMW K75S aangeschaft. In 1988 een wens in vervulling laten gaan met een tocht van 5 weken door Spanje en Portugal. Jaren erna steeds minder zin om te rijden en in 1992 mijn motorcarrière afgesloten. Ik heb nooit meer naar een motor getaald.
TERUG